Viața și moartea mea depind de ceilalți, căci, dacă l-am câștigat pe aproapele meu, L-am câștigat pe Dumnezeu...
Sf.Antonie Cel Mare       
Arhiva Catehetica
Noiembrie 2017 [3] Octombrie 2017 [2] Septembrie 2017 [2] August 2017 [5] Iulie 2017 [2] Iunie 2017 [3] Mai 2017 [2] Aprilie 2017 [2] Martie 2017 [3] Februarie 2017 [2] Ianuarie 2017 [2] Decembrie 2016 [3] Noiembrie 2016 [3] Octombrie 2016 [4] Septembrie 2016 [2] August 2016 [3] Iulie 2016 [5] Iunie 2016 [4] Mai 2016 [4] Aprilie 2016 [5] Martie 2016 [7] Februarie 2016 [6] Ianuarie 2016 [4] Decembrie 2015 [4] Noiembrie 2015 [3] Octombrie 2015 [4] Septembrie 2015 [4] August 2015 [6] Iulie 2015 [5] Iunie 2015 [3] Mai 2015 [2] Aprilie 2015 [3] Martie 2015 [5] Februarie 2015 [2] Ianuarie 2015 [2] Decembrie 2014 [3] Noiembrie 2014 [4] Octombrie 2014 [2] Septembrie 2014 [6] August 2014 [1] Decembrie 2013 [3] Noiembrie 2013 [3] Octombrie 2013 [3] August 2013 [17] Iulie 2013 [53] Iunie 2013 [48] Mai 2013 [52] Aprilie 2013 [42] Martie 2013 [54] Februarie 2013 [69] Ianuarie 2013 [47] Decembrie 2012 [2] Noiembrie 2012 [37] Octombrie 2012 [48] Septembrie 2012 [7] August 2012 [2] Iulie 2012 [25] Iunie 2012 [9] Mai 2012 [49] Aprilie 2012 [16] Februarie 2012 [30] Ianuarie 2012 [54] Decembrie 2011 [53] Noiembrie 2011 [81] Octombrie 2011 [47] Septembrie 2011 [5] August 2011 [34] Iulie 2011 [12] Iunie 2011 [20] Mai 2011 [78] Aprilie 2011 [128] Martie 2011 [23] Februarie 2011 [2] Ianuarie 2011 [5] Decembrie 2010 [4] Noiembrie 2010 [4] Octombrie 2010 [2] Septembrie 2010 [1] Iulie 2010 [2] Martie 2010 [2] Februarie 2010 [6] Ianuarie 2010 [1] Decembrie 2009 [1] Noiembrie 2009 [6] Octombrie 2009 [5] Septembrie 2009 [4] August 2009 [3]
CUM SA DEVII INVINGATOR? - conferinta ortodoxa CUM SA DEVII INVINGATOR? - conferinta ortodoxa (sâmbătă, 18 noiembrie 2017) - O provocare pentru tineri, pentru generația tânără în mod deosebit dar și pentru cei care încă mai au spirit de învingători. [...]
Bogatul caruia i-a rodit tarina 2017 - Pr. Cristian Stavriu Bogatul caruia i-a rodit tarina 2017 - Pr. Cristian Stavriu (duminică, 19 noiembrie 2017) - Parohia Afumați I / Duminica a XXVI-a după Pogorârea Duhului Sfânt Pilda botatului căruia i-a rodit țarina 2017 / Predica Ortodoxa [...]
Bogatul nemilostiv si saracul Lazar 2017 - Pr. Cristian Stavriu Bogatul nemilostiv si saracul Lazar 2017 - Pr. Cristian Stavriu (duminică, 5 noiembrie 2017) - Parohia Afumași I / Duminica a XXII-a după Pogorârea Duhului Sfânt / Bogatul Nemilostiv și săracul Lazăr 2017 / Predica Ortodoxa [...]
Vindecarea demonizatului din Gherghesa 2017 - Pr. Cristian Stavriu Vindecarea demonizatului din Gherghesa 2017 - Pr. Cristian Stavriu (duminică, 22 octombrie 2017) - Parohia Afumați I / Duminica a XXIII-a după Pogorârea Duhului Sfânt / Vindecarea Demonizatului din ținutul Gherghesenilor 2017 [...]
Erezii Papale - Papismul si Elenismul

PapismulPapismul și elenismul
Așa cum s-a arătat, diferențierea Creștinismului latin de Orodoxie s-a legat dintru început cu un interes duh anti-elen. Deja din secolul al IX-lea circulă în Occident (1) diferite scrieri anti-elene sub titlu: ,,Împotriva rătăcirilor grecilor”. După Schisma definitivă, anti-elenismul s-a înrădăcinat în măruntaiele ,,Bisericii” Papale și s-a păstrat nediminuat câtă vreme elenismul era unit cu Ortodoxia. ,,Roma niciodată nu a fost pritena grecilor. Iar dacă a fost cândva, prietenia nu a ținut mult”, consemnează, în secolul al XVI-lea, învățatul episcop al Kythirelor, Maxim Margounios. Dar și astăzi este valabil aceeași constatare: „Vaticanul rămâne cea mai mare putere și propagandă anti-elenă în lume” (Pr. Prof. Gheorghios Metallinos).

O scurtă privire asupra istoriei elenismului dovedește acest amar adevăr.

La 13 aprilie 1204, cu binecuvântarea papei Inochentie al III-lea, cruciații, așa cum am arătat, au cucerit Constantinopolul. Cetatea împărătească a trăit clipe înfiorătoare de teroare și groază: măceluri, violuri, incendieri, devastări, profanări ale sfintelor biserici ș.a. De atunci Constantinopolul nu și-a mai regăsit vechea lui putere și aceasta a dus în chip fatal la cucerirea lui de către turci. Înșiși istoricii occidentali mărturisesc că ,,purtarea cuceritorilor creștini de la 1204 a fost mult mai rea decât cea a turcilor de la 1453. Cuceritorii apuseni urau mai mult pe frații lor de o credință, decât au făcut-o musulmanii două secole mai târziu” (Ernle Bradford).
Chiar și ,,monahii și egumenii latini au luat parte la jafuri”. Papa și-a exprimat satisfacția pentru faptul că ,,Constantinopolul a revenit la mama lui, la Sfânta Biserică Catolică”.
În epistolele sale atestate istoric caracterizează acest eveniment ca ,,o grandioasă minune” și a susținut că „latinii au fost organul Proniei dumnezeiești care i-a pedepsit pe eleni pentru refuzul lor de a accepta conducerea Bisericii Romane.”

Stăpânirea francilor în Constantinopol a ținut patruzeci și șapte de ani, în timp ce în alte părți mult mai mult (în Cipru până în sec. al XVI-lea, în Creta până în sec. al XVII-lea, iar în Eptanisia până în sec. al XVIII-lea). Romeii, în urma atâtor nenorociri suferite în acești ani (instalarea ierarhiei latine și alungarea clericilor ortodocși, răpirea averii bisericești, latinizări cu sila ș.a.), au conștientizat că neamul se primejduia mai mult din partea papistașilor decât din cea a otomanilor. Acest adevăr este cuprins în cunoscutele cuvinte ale antiunioniștilor din secolul al XV-lea: ,,Mai bine să vezi în mijlocul Constantinopolului turban de turc cuceritor, decât caschetă francă”, precum și în Învățăturile Sfântului Cosma Etolianul, în secolul al XVIII-lea: ,,Un antihrist este papa; și al doilea este acesta care este pe capul nostru... Pe papa să-l blestemați, deoarece el va fi pricina”.

Mărturii incontestabile dovedesc astăzi că locuitorii papistași din regiunile grecești, dirijați întotdeauna de Roma, au o atitudine absolut negativă, antigrecească față de Revoluția de la 1821. ,,Preferau turcimea în loc de grecime”, consemnează istoricul Ioannis Filimon.
Menționăm drept dovadă o epistolă episcopului latin Tinos, din 8 mai 1822, unde se destăinuiesc următoarele: ,,De îndată ce a început revoluția acestui neam grec, am urmărit cu toată sârguința să păstrez, atât eu cât și toți ,catolicii, o desăvârșită neutralitate. Și până în prezent nici un catolic nu a pus mâna pe aramă împotirva suveranului (adică a sultanului). Dar pentru că din acest motiv m-am primejduit împreună cu tot clerul și exista un mare pericol să ni se răpească bisericile, îndată am cerut ajutorul și protecția Franței”.

În 1919, când britanicii discutau înapoierea Constantinopolului Greciei, Vaticanul a declarat că prefera ,,să vadă semiluna sus pe Sfânta Sofia decât Crucea grecească”
Iar în urma Catastrofei din Asia Mică din 1922, papa a fost primul care a trimis telegramă de felicitare lui Kemal Ataturk.

,,Chestiunea Macedoneană” este creație a propagandei papale din 1601. Cînd în 1986 este creat statul independent al scopienilor, Vaticanul pregătește pe față politica sa anti-grecească: organizează o expoziție de icoane ortodoxe grecești, pe care le prezintă ca fiind ,,artă macedoniană”, tipărește encilice papale și în falsa ,,limba macedoneană”, iar în același dialect papa le transmite binecuvântări de la Sfântul Petru. Sunt cunoscute legăturile de prietenie ale Vaticanului cu Biserica schismatică a scopienilor, pe care urmărește să o încadreze în Uniație.

(1) - Creștinii ortodocși din Imperiul Roman de Răsărit au fost cunoscuți în istorie sub mai multe denumiri: romei, rum, drepslăvitori ș.a. După despărțirea lor de Ortodoxie, papistașii i-au numit adesea pe ortodocși ,,eretici”, ,,schismatici” sau ,,greci”, termenului din urmă dându-i-se și o conotație peiorativă. Apelativul acesta a fost extins cu timpul asupra tuturor ortodocșilor (v.,,greek-orthodox”), indiferent dacă aveau sau nu ca limbă maternă greaca. Ulterior, după impunerea violentă a uniației, pentru comunitățile nou create s-a folosit denumirea de ,,biserici greco-catolice unite cu Roma” pentru a indica în mod neadevărat și înșelător apartenența acestora la ambele ,,tradiții”, ortodoxă (,,greacă”) și papistașă (,,catolică). În fapt, aceștia se lepădaseră de Ortodoxie.(n.ed.)

Despre cum s-a făcut papa pe sine împărat și Dumnezeu
Sfânta Mânăstire Paraklitu Schitul Lacu – Sfântul Munte Athos - 2010

 

Nume *
Email *
Pagina web
Comentariu *
Răspunsuri
Nu au fost trimise răspunsuri.
Top vizionări
Cele mai noi comentarii
Rodica Nicoleta pe Pr. Cristian Stavriu - Samarineanul Milostiv 2015 - Manastirea Brebu (duminică, 12 noiembrie 2017 16:13:17)
Cristian Stavriu pe Ce este blestemul si ce efecte are!-P.Paisie Aghioritul (luni, 30 octombrie 2017 19:08:33)
Cristian Stavriu pe Vindecarea demonizatului din Gherghesa 2017 - Pr. Cristian Stavriu (luni, 30 octombrie 2017 18:51:41)
Delia Farcaș pe Ce este blestemul si ce efecte are!-P.Paisie Aghioritul (vineri, 27 octombrie 2017 13:09:37)
RODICA pe Vindecarea demonizatului din Gherghesa 2017 - Pr. Cristian Stavriu (duminică, 22 octombrie 2017 15:36:15)
Tabara de iconografie
Tabara de iconografie - Intre 26 iulie si 2 august 2012 (8 zile/ 7 nopti) debuteaza intr-un cadru mirific la Complexul Turistic Plaiul Lisei, la doar 3 km de Sambata de Sus, tabara de iconografie sub indrumarea [...]
Expozitie de icoane pictate pe lemn
Expozitie de icoane pictate pe lemn - O noua expozitie de icoane pictate pe lemn a artistei Ruxandra Lacatus se tine in perioada 29 Martie - 30 Aprilie 2012         [...]
Cursuri gratuite
Cursuri gratuite - In spiritul crestin al acestui portal ortodox, promitem sa angajam parteneriate pentru promovarea initiativelor valoroase duhovniceste si deopotriva cele utile cititorilor nostri, cum ar fi:- cursuri gratuite de creativitate in organizarea de evenimente, cursuri de creativitate in marketing [...]
Orthograffiti
Orthograffiti - OrthoGraffiti este singura revistă de lifestyle orthodox care se adresează tinerilor liceeni, dar nu numai acestora. Are o apariţie lunară (pe timpul anului şcolar deocamdată), 24 pagini, format A4, full color, glossy, un conţinut atractiv, cu materiale diverse, de interes pentru tineri. OrthoGraffiti îmbină teme duhovniceşti cu subiecte de interes general, prezentate însă într-un limbaj accesibil tuturor. Revista OrthoGraffiti a apărut în luna noiembrie 2008, în ziua de prăznuire a Sf. Martin de Tours, despre care şi aveam (întâmplător!?) şi un articol în numărul 1 (pilot). De-a lungul timpului în revista OrthoGraffiti au scris nume cunoscute din publicistica ortodoxă de azi, precum Ieromonahul Savatie Baştovoi, Ierod. Grigorie Benea, Monahia Siluana Vlad, dl. Ciprian Voicilă, dl. Danion Vasile, dl. Octavian Darmanescu, d-na Elena Dulgheru, dl. Costion Nicolescu, dl. Laurenţiu Dumitru – editor-coordonator al publicaţiei. Însă lista colaboratorilor rămâne deschisă.
Optimum Communication
Optimum Communication - Agentie de publicitate specializata in branding, comunicare de marketing si PR. Ofera saptamanal o ora de consultanta gratuita ONG-urilor si asociatiilor non-profit ortodoxe, in vederea imbunatatirii imaginii si randamentului comunicarii.
Blogroll