de Simeon Kraiopoulos | Vizionări: 3922
Cum credem, cum înțelegem credința, cum acționăm, cum ne raportăm față de Dumnezeu, față de aproapele și față de noi înșine - sunt întrebări care ar trebui să ne frământe și să căutăm să le găsim sensul cel dorit de Dumnezeu. Adesea întâlnim oameni care se declară credincioși dar faptele lor, modul lor de acțiune, înțelegerea lor trădează o direcție greșită. Cu simplitate putem înțelege viața cuiva din faptele lui, este destul de lesne de obesrvat dacă o un suflet a înțeles pe Dumnezeu și credința cea adevărată. Părintele Simeon Kraiopoulos ne descoperă cu pași siguri, mărunți fiecare cută a sufletului nostru:
S-ar putea întreba cineva: ,,Dar Mântuitorul Hristos ce face? Ce face Biserica? Ce face Harul lui Dumnezeu?” Când cineva crede în Hristos, când credința lui este mare, așa cum de multe ori vorbește Evanghelia - ,,credința ta te-a mântuit” (Luca7, 50; 8, 48; 17, 19; 18, 42;) – înlăuntrul lui se înfăptuiește o adevărată renaștere, o atât de mare transformare încât se curâțește și devine cu adevărat un om nou?
Problema este: cum credem? Poate că aici își găsește locul ceea ce spune Sfânta Evanghelie: ,,Venind Fiul Omului va găsi credință pe pământ?” (Luca 18, 8). În vremurile noastre, printre creștinii contemporani, mai există vreunul care să aibă o atât de mare credință încât să poată mișca înăuntrul său ,,munții” care s-au format la vârsta sa embrionară și în pruncia sa?
În vremurile noastre este mai greu decât în oricare altă epocă să creadă cineva în acest fel. A accepta pe Dumnezeu și a citi Sfânta Evanghelie, a avea o relație cu Dumnezeu, cu Biserica, a încerca să faci anumite lucruri, a alerga la Dumnezeu în clipele grele, nu este atât de greu să se întâmple..
Dar a crede cineva atât de mult încât să depindă în mod absolut de Dumnezeu, să nu se sprijine pe nimic altceva, se întâmplă foarte rar astăzi.
În aceste condiții, experiențele vechi care există în noi dau naștere la anumite stări, iar situația cotidiană îi influențează atât de mult pe creștini – credincioșii care se străduiesc și se luptă să fie creștini – încît nasc în ei trăiri care-i răvășesc și-i determină să întrebe:
,,Trăiesc eu ca un creștin botezat? Trăiesc ca un creștin născut din nou? Trăiesc precum un credincios adevărat, potrivit Evangheliei?
Sau această realitate îmi este exterioară iar în adâncul meu există o cu totul altă lume?”
„Părinți și Copii–Despre Educația Copiilor” – Arh. Simeon Kraiopoulos – Ed. Bizantină 2005
Eu iti recoamnd tot ce scrie arhimandritul Simeon Kraiopoulos! Pe de alta parte e logic ca identificarea / constientizarea unor probleme sufletesti pot aduce de la sine si indreptarea lor. Indreptarea insa este o problema pur personala deoarece fiecare suflet in parte are structura lui / pecetile lui / amprentele lui. Din pacate prea putini duhovnici se mai apleaca cu responsabilitate si discernamant asura suflelor apasate. Dar aici subiectul poate suporta pagini intregi de comentarii, sugestii si solutii. Ramane fiecaruia in parte ca in taina sa se roage la Bunul Dumnezeu sa -l ajute sa scape de toate neputintele si sa poata duce lupta cea buna pana la sfarsit cu rabdare, rabdare, rabdare...
Cristian Stavriu
PS Voi posta in continuare articole semnate de parintele Simeon Kraiopoulos. Deocamdata am intrerupt putin activitatea din cauza examenelor si voi reveni cat de curand posibil la obiceiul dinainte - 3 articole pe zi - cu ajutorul Bunului Dumnezeu .
Binecuvantatul parinte Simeon Kraiopoulos il recomand cu tot sufletul meu oricarui om care vrea sa se cunoasca pe el insusi, sa-si puna problema de unde vine si incotro se indreapta!
Cristian Stavriu
PS Vor urma niste articole superbe pe aceasta tema - stai pe aproape!
Ce e cu neputinta la oameni - face Dumnezeu. Eu asa inteleg! „Cred Doamne, ajuta necredintei mele!” este o masura a micii noastre de suflet caci marturisim ca suntem credinciosi doar la modul declarativ si nu faptic. In fata marilor probleme ale vietii ne vedem cat de mici suntem si necredinciosi.
„Cred Doamne, ajuta necredintei mele!”
Cristian Stavriu
Pune niste probleme ca iti vine inima la loc vazand ca nu numai tie iti vin ganduri/stari/tairi/etc. confuze (sa le numim asa, mai bland...)!
Pornind de la cererea apostolilor sa li se sporeasca credinta - incepand cu Luca 17-6 - un exemplu dat de Domnului Iisus a fost ca fiecare sa isi faca datoria.
De aceea eu vad masura credintei ca fiind masura cu care ne facem datoria, pana la sacrificiu.
Prin rugaciunea ajuta-mi Doamne necredintei mele subînţeleg: eu sunt chiulangiu, dar totusi ajuta-ma Doamne sa imi fac datoria.